Home FAQ Reservaties Wat is het reserveringsgarantiebeleid van Europcar?

Wat is het reserveringsgarantiebeleid van Europcar?

Het Europcar-kantoor (ophaalkantoor) moet binnen een bepaalde "gegarandeerde periode" de gevraagde voertuigcategorie, zoals bevestigd op het moment van de boeking, ter beschikking stellen. Dit is van toepassing als de genoemde bestuurder aan de huurvoorwaarden beantwoordt (minimumleeftijd, geldig rijbewijs, enzovoort).

Indien de voertuigcategorie niet ter beschikking kan worden gesteld tijdens deze "gegarandeerde periode", zullen zonder extra kosten voor u alternatieve oplossingen worden aangeboden binnen het uur van aankomst in het huurkantoor. De gegarandeerde periode kan verschillen naar gelang van de betalingsgegevens die op het moment van de boeking worden gegeven: Eén Uur Garantie(*): Indien u op het moment van de boeking geen betaalkaartgegevens hebt gegeven, dan kan het verhuurkantoor van Europcar uw voertuig slechts tot één uur na het voorziene ophaaltijdstip voor u voorbehouden. Gegarandeerde Reservatie (tot sluitingsuur kantoor): Indien u op het moment van de boeking betaalkaartgegevens en bestuurders-ID hebt gegeven, dan geldt een "Gegarandeerde Reservatie" tot het sluitingsuur van het kantoor (of tot 12 uur 's middags de volgende dag voor kantoren die 24 uur per dag open zijn). Dit betekent dat het kantoor een voertuig beschikbaar zal houden voor de boeking.

Reservaties die betaald zullen worden in het kantoor kunnen tot 2 uur voor de voorziene ophaaltijd worden geannuleerd of gewijzigd, zonder extra kosten voor de klant. Indien de reservering niet wordt geannuleerd en het voertuig niet wordt opgehaald vóór sluitingstijd van het kantoor, zal een no show fee worden aangerekend van € 30 (vermeerderd met de toepasselijke belasting) of de tegenwaarde in de valuta van het land waar u de wagen huurt.

Deze uitgebreide garantie is automatisch van toepassing op voorafbetaalde reservaties (reservaties waarvoor de betaling werd uitgevoerd op het moment van de boeking) en voor Ready & First klanten.

(*) Voor verhuurkantoren in luchthavens en treinstations, wordt de reservering gegarandeerd gedurende één (1) uur na de eigenlijke aankomst van de vlucht/trein, indien het vlucht- of treinnummer opgegeven werd bij de reservering.

Was dit antwoord nuttig voor u?
Ja
Neen

Hulp nodig?
Onze klantendienst staat klaar om u te helpen.

Neem contact met ons op